نگارش پنجم درس ششم

جواب درس 6 نگارش پنجم

نگارش پنجم درس ششم

درس ششم : سرود ملی

املا و دانش زبانی صفحه 34 نگارش پنجم

1 مانند نمونه کامل کنید.

از خود گذشته + ی = از خود گذشتگی
سازنده + ی = سازندگی
جاودانه+ ی = جاودانگی
پاینده + ی = پایندگی
آزاده + ی = آزادگی

جواب صفحه 35 نگارش پنجم

2 برای هر کدام از شکلهای صداهای زیر، یک واژه از متن درس پیدا کنید و بنویسید.

جواب صفحه 35 نگارش پنجم

مرز صدای

/ز/

صدای

/س/

عظمت استقلال
حاضران ایثار
گذشته ها خلاصه

 

3 از کدام یک از واژه‌ های درس بیشتر خوشتان میآید؟

جواب این قسمت را در نظرات برای ما ارسال نمایید.

ارسالی یسنا باقری :

جواب:  مرز استقلال
عظمت سلام
حاضران خلاصه

چرا این واژه ها را دوست دارید؟

جواب:  چون این ها از بهترین کلمه ها ساخته شده و این کلمات میتواند کمک زیادی در حنس توجه داشته باشد

 

جواب درک متن صفحه 36 نگارش پنجم

جواب درک متن صفحه 36 نگارش پنجم

درباره سرود ملی یک بند بنویسید و نشانه های اما ولی و را در آن به کار ببرید

جواب:  همه کشور ها افزون بر پرچم که نشانه استقلال ان است یک سرود ملی نیز دارد.

جواب:  سرود ملی یا سرود میهنی قطعه ای موسیقی یا سرود است که توسط دولت ها به عنوان سرود ملی به رسمیت شناخته می شود. امروزه در جهان هر کشوری سرود ملی مخصوص خود را دارد.سرود ملی آوازه ای است که در موقعیت های مخصوص در کشور نواخته می شود .

جواب:  هر کشوری علاوه بر پرچم یک سرود ملی دارد. همه ی ما آنرا حفظ هستیم
سرود رسمی دولت ایران و یکی از نمادهای ملی ایران است که در مراسم رسمی، یادبودهای ملّی، مسابقات ورزشی و دیگر مناسبت‌های ملّی اجرا یا پخش می‌شود. سرود ملّی ایران دارای دو بخش شعر و موسیقی است.

جواب:  هر سرود ملی مخصوص یک کشور است و در هر مسا بیاتی مثل کشتی ورزشی وقتی سرود ملی نواخته میشود به احترام او می ایستیم وبا آن زمزمه می کنیم.

 

ریحانه : سرود ملی ایران یک شعر کوتاه است اما سرشار از کلماتی است و همه مردم ایران به انها افتخار میکنند . ایران از مردمی با قوم ها و زبان های مختلف تشکیل شده ولی همه یکدیگر را دوست دارند چون همه ایرانی هستند

 

جواب نگارش صفحه 37 نگارش پنجم

تجربه شنیدن کدام یک از صداهای زیر را دارید؟ احساس خود را از شنیدن آن بنویسید.

جواب:  صدای سرود ملی : سرود ملی، سرودی که مخصوص یک ملت است و‌نماد وحدت آنهاست؛ چند بیت شعری که برای هر ایرانی افتخاری است که فریاد میزند و در دهان دشمنان میکوبد که من ایرانیم و آرمان های خود را دارم. همه ما وقتی این سرود را می‌شنویم به احترامش می ایستیم و دست روی سینه هایمان می گذاریم. همه ما با شنیدن این چند بیت شعر ، مو به تنمان سیخ میشود زیرا افتخار میکنیم، زیرا حس خوبی داریم حسی که در وجودمان غلیان میکند که شاید حس وطن پرستی است. حسی که لحظه شنیدن این ملودی تقریبا آرام، شاید اصلا توصیف هم نشود اما حسی است ناب و‌دست نیافتنی.‌ سرود ملی نماد خیلی چیزهاست برای ما ایرانیان؛نماد وحدت و همدلی ،نماد خونی که شهدا به ما هدیه کردند،نماد رهبری که باعث این انقلاب عظیم شد و و و …. .

 

متین قریشی :

جواب:   صدای زنگ اخر مدرسه
از صبح زود تا ۱۲ ظهر یا از ۱۲ ظهر تا ۵ ظهر بچه ها به مدرسه می روند. در زنگ تفریح با بلندگو اهنگی در مدرسه ما نواخته می شود ولی ….
در زنگ اخر مدرسه که زنگی است که همه بچه ها با خوشحالی و به صورت یک گله از مدرسه خارجی می شوند زنگ بسیار بزرگی در مدرسه به صدا در می اید این زنگ انقدر بزرگ و وسیع است که صدایش تمام محله را پر می کند و مادر ها می فهمند که باید به دنبال بچه هایشان بیایند زیرا که مدرسه تمام شده است.من و تمام بچه های مدرسه مان صدای زنگ اخر مدرسه را دوست داریم.